Ako fungujú vyhľadávače ?

Diskusia o SEO tu nájdete rady nástroje ako optimalizovať Vaše webové stránky Google, Bing, Seznam a ďalších. Otázky ohľadne získavania spätných odkazov.

Moderátor: domainer

Napísať odpoveď
domainer
Site Admin
Príspevky: 31
Dátum registrácie: So Feb 13, 2021 9:16 pm

Ako fungujú vyhľadávače ?

Príspevok od používateľa domainer »

Ako optimalizovať web pre vyhľadávače
5.9.2019 admin SEO na vlastnú päsť
Teraz keď máme všetky podklady, môžeme sa pustiť do úpravy webu tak, aby to prinieslo ovocie. SEO, čiže optimalizácia pre vyhľadávače, je disciplína, pri ktorej si však musíte stanoviť nejaký cieľ a hlavne pracovať systematicky. V tomto článku sa pozrieme na to, čo môžete urobiť pre svoj web.



Predpokladám, že v tomto bode ste už čítali minulé články:

Ako fungujú vyhľadávače

Ako vyhľadávač vidia webovú stránku

K čomu je analýza kľúčových slov a ako na to

Ako písať obsah pre weby, ľudí aj vyhľadávače



1. Určíme cieľ optimalizácia
Keď zhrnieme doterajší stav, mali by sme mať v nejakej forme spracovanú analýzu kľúčových slov. Výrazy, ktoré majú zaujímavú hľadanosť (a im príbuzné), očistíme o tie, ktoré pre váš biznis nie sú vhodné. Napríklad preto, že danú problematiku návštevníkovi nijako rovnako nepomôžete riešiť, pretože danú tému je mimo vašu pôsobnosť.

Vezmem Ak do úvahy kľúčové slovo "huba", zistím, že ho priemerne mesačne hľadá 1000 ľudí. To je zaujímavé číslo, preto by som určite rád na webe stránku o hube mal. Určite to nebudem publikovať na web ako SEO konzultant, ale ak som nadšený mykológ, je huba jasnou voľbou pre obohatenie blogu alebo stránok.

Marketing Miner mi ďalej ponúka príbuzných a podobné výrazy:

Múdra huba - hľadanosť 1830
Tibetská huba - hľadanosť 1820
Liška huba - hľadanosť 660
Klouzek huba - hľadanosť 170
V túto chvíľu záleží na tom, čo naozaj robím. Ak som mykológ, budem stránku "huba" rozširovať o výrazy či podstránky, ako je "líška huba" a "klouzek huba". Ak som predajca kozmetiky alebo nejakých liečiv, pôjdem po výrazoch "múdra huba" a "tibetská huba".

Je vcelku logické, že rôzne zameranie webe bude mať odlišnú hľadanosť, tým pádom aj návštevnosť a v konečnom dôsledku zisk. Ak predávate rožok za 3 Sk, musíte ich predať stovky denne. Ak predávate predmet za 100 000 Sk, bude vám stačiť napríklad 1 predaj týždenne.

V tejto chvíli máme už jasno - sme nadšení mykológovia. Preto sa môžeme pozrieť na aktuálny stav nášho webu.



2. Mám vstupnej stránky?
Vstupné stránkou sa rozumie tá, na ktorú vedie vyhľadávač po zadaní dotazu priamo zo SERP, a taktiež zobrazuje jej meta titulok, popis a URL adresu. V tejto chvíli ešte neriešime pozície, pretože vstupné stránky vďaka rôznym nástrojom odhalíme aj zo zadných pozícií vo vyhľadávaní a môžeme tak odvodiť, ktorú stránku vyhľadávač priradil ku konkrétnemu téme.

Ako mykológ riešim v tejto chvíli tri výrazy - huba, líška huba a klouzek huba. A mám niekoľko možností, ako s tým naložím. Prvý variant je, že to všetko umiestnim na stránku, ktorá má url "huba". Pokiaľ bude obsah lepšie ako u konkurentov, budem na kľúčové slová vidieť vo vyhľadávaní na popredných pozíciách.

Pravdepodobnosť, že uspejem s tromi silnými témami na jednej stránke je však malá. Určite sa našiel niekto mazanější, kto každú špongiu vypísal na samostatnú stránku. To so sebou nesie potrebu vytvoriť viac obsahu. A je to pracnejšie. Ale konkrétne v tomto prípade to budeme musieť urobiť. Schválne sa pozrite na Google, na skúmaná kľúčové slová. Je tam klouzek huba? Je. A hneď v niekoľkých variantoch. Nájdeme recepty, Wikipédiu a atlasy húb.

My pôjdeme cestou, kedy každému výrazu vytvoríme samostatnú vstupnú stránku a môžeme ich ešte kaskádovo usporiadať. Takže stránka "huba" bude mať podstránky "klouzek" a "líška". Vytvorením samostatnej stránky sa nerozumie jej len fyzicky mať, ale aj naplniť hodnotným obsahom, ktorý bude unikátny a lepší ako konkurencia.



3. Vytvoríme alebo rozšírime a doplníme obsah
Tento krok je ľahko pochopiteľný. Musíme skrátka napísať hodnotnejší obsah na výrazy huba, líška huba a klouzek huba, než majú stránky, ktoré nájdeme na TOP 10 pozíciách v Google SERP. Ak neviete tvoriť obsah, najmite si copywriter. Ak premýšľate, o čo sa dá obsah ešte rozšíriť, vždy premýšľajte, čo rieši váš návštevník. Ak sme mykológovia, budeme sa zameriavať na biologické aspekty húb a budeme sa snažiť zverejniť všetky poznatky, ktoré o nich máme.

Ak to nie je proti vášmu presvedčeniu a ako mykológ huby jete, môžete pokojne pridať aj recepty. Ono to má logiku. Najprv sa dozviem, ako huba žije, ako jej spoznám a na čo sa užíva. No a keď jej v lese nájdem, tak jej budem chcieť zjesť. To znamená, že web s obsahom na obe témy pomôže začínajúcemu hubári aj kulinári. A to už je hodnotný obsah.

Príklad: Skvelý obsah je prínosný a uvádza všetky relevantné informácie, ako napríklad článok o novinkách v zákone o realitnom sprostredkovaní.



4. Doplníme meta tagy
Ako písať meta tagy som písal raz pre 7 nápadov (odkaz na článok tu) a potom viac detailne na blog aplikácie SEMORA. Pri väčšom množstve stránok sa dá zvoliť nejakú múdru automatizáciu tvorby meta title, meta description však musíte napísať, alebo nepísať vôbec. Ale to sa dozviete v oboch článkoch.

Častou chybou je, že titulkom nikto nevenuje moc pozornosti. Preto je v nich občas guláš, občas si navzájom konkurujú (áno, stránky na vašom web


Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný