Ako písať popisy kategórií na e-shope

Diskusia o SEO tu nájdete rady nástroje ako optimalizovať Vaše webové stránky Google, Bing, Seznam a ďalších. Otázky ohľadne získavania spätných odkazov.

Moderátor: domainer

Napísať odpoveď
domainer
Site Admin
Príspevky: 34
Dátum registrácie: So Feb 13, 2021 9:16 pm

Ako písať popisy kategórií na e-shope

Príspevok od používateľa domainer »

Cieľom tohto článku je vysvetliť, ako správne napísať popis kategórie e-shopu, aby text bol prínosný pre užívateľov a pre vyhľadávače a napomáhal SEO. Popis kategórie je textový obsah, ktorý môže obsahovať interné odkazy na príbuzných kategórie alebo vybrané produkty.

Z praxe viem, že potreba textov pre SEO je zlé zadanie. Texty pre SEO samozrejme potrebujeme, zadanie však musí vyzerať inak. Úlohou popisu kategórie na e-shope je osloviť a zaujať ľudí v rôznych nákupných fázach zákazníka a rôznych scenároch ich správanie. Google potom tieto texty "číta" a vyhodnocuje ich relevantnosť a prínos pre užívateľov.

Samozrejme jeden zo scenárov je ten, že zákazník hľadá presne to, čo ponúkate, presne tak, ako to ponúkate. Ale to môže byť len 5-10% úlohy textu. Zostávajúce scenára musí text pokryť tiež. To znamená, že musí presvedčiť aj váhajúceho zákazníka, alebo zákazníka konkurencie. Tých scenárov je logicky oveľa viac, preto je vhodné vykonať užívateľský výskum, stanoviť persony a scenára.



See, think, do, care
Skrátene STDC je asi lekcia marketingu 101 (to je tá úplne prvá). Jedná sa o nákupnej fázy zákazníka. Minimálne s tými by ste mali počítať, ak nejaký "SEO text" chcete tvoriť. Poďme teraz zabudnúť, že tie texty tvoríme pre SEO. Nákupné fázy sú teda štyri:

See - Ľudia v tejto fáze moju značku, produkt alebo službu ešte vôbec nepoznajú. Môžeme teda uspieť s tovarom pre impulzívny nákup.

Think - Ľudia moju značku, produkt alebo službu poznajú, porovnávajú ju s konkurenciou a premýšľa nad výhodami, cenami, recenziami atp.

Do - Tu chce informovaných (kvalifikované) publikum v danom okamihu vykonať konverziu, napríklad nakúpiť.

Care - V tejto fáze oslovujeme existujúcich zákazníkov.

Scenárov a person môžete mať ďaleko viac. Ostatne platí, že čím lepší podklady z analýzy na písanie textu dostaneme, tým viac námetov pre obsah získame. Takže nie je dôvod sa desiť, že je to zložité, berte to ako pozitívny fakt, že máte o čom písať. Možno vám to teraz príde postavené na hlavu, ale čo chcete písať zaujímavé o obyčajnom drevenom stole? Takto asi nič moc. Ak však vieme, že niekto ho vyberá podľa farby, iný podľa tvaru a niekto dokonca má konkrétnu požiadavku na konštrukciu, zrazu viete, že nemusíte písať len to, že stôl má 4 nohy.



Čo obsahuje kategórie tovaru na e-shope
Technicky sa jedná o obsahovú stránku, kde je (často však vidím, že nie je) nejaký text, ďalej výpis tovaru a stránkovanie. Nájdeme tu odkazy na podkategórie a treba výhody predajcu, ktoré má proti konkurencii. To najdôležitejšie na tej stránke je však hlavne to tovaru.

Keď chceme doplniť kategórii o text, musí k tomu viesť nejaký dôvod:

1) Zákazník nedokáže túto kategóriu odlíšiť od inej - funkcie navigačné

2) Zákazník nevie, ako sa v tovare orientovať a podľa čoho si vybrať - funkcia návodu

3) Tovar má významnú konkurenčnú výhodu, ktorá nie je na prvý pohľad zrejmá - funkcia predajné



Najčastejšie prípady zbytočného textu:

1) Text obsahuje evidentné a všeobecne známe informácie, napríklad že topánky sa nosia na nohách

2) V návodoch dávate zbytočné rady, napríklad že k bielej posteli sa hodia biely nočný stolík

3) Uvádzate niečo, čo je zrejmé pri pohľade na tovar, napríklad že máte mnoho druhov

4) oháňate sa kvalitou a špičkovým servisom, ale neuvediete nič konkrétneho





Má zmysel písať text ešte pod výpis tovaru?
Keď sa snažím optimalizovať stránku treba pre Zoznam, veľmi nesprávne hovorím, že každý text sa hodí. Ak však túto funkciu chceme používať správne, je potrebné uvedomiť si základné fakty. Ten text užívateľ objavia až potom, čo si prezrel prvú stránku tovaru. Došiel až na ten text, pretože si nič z tovaru nevybral. Pokiaľ mu nie je tovar jasné, bude text pravdepodobne čítať. Pokiaľ mu to jasné je, pôjde rovno na druhú stránku pomocou stránkovania.

V hornom popise kategórie použite to najsilnejšie čo máte. Benefity pre zákazníka, konkurenčné výhody produktov. V dolnom popise kategórie potom môžete tovar rozobrať do detailu, vrátane metodiky o tom, ako správne vybrať a podľa čoho. Nie je na škodu z horného textu na ten spodnej odkázať. Tým vyriešite situácii, keď celý text nemá zmysel ukazovať každému, ale jeho pokračovanie je stále potrebné pre niektorých zákazníkov. Pokiaľ máte šikovného textára, môže sa stať, že si celý text príde prečítať ďaleko viac ľudí, už len treba kvôli príjemnému štýlu písania. A preto je ideálna situácia, keď sa okrem zábavného čítania dozvieme všetko potrebné.


Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný